Як фотографувати салюти ?
Салюти викликають багато емоцій у людей не через те що вони красиві і видовищні, але ще й тому , що вони використовуються у святкуванні значущих подій .
Я отримую багато електронних листів від читачів , стурбованих складністю цієї зйомки , з питанням, як правильно знімати салюти. Я завжди відповідаю однаково: «просто знімайте - результат вам сподобається» .
Коли я купив свою першу дзеркалку ( звичайно , плівкову ) - одним з перших об'єктів моєї фотозйомки стали салюти і я був вражений тим , як це виявилося легко і якими захоплюючими були результати .
Звичайно , просто вийти з дому і знайти салют мало. Як звичайно є речі , що можна зробити для поліпшення результату. Ось декілька порад:
1 . Використовуйте штатив.
Мабуть, найважливіший рада - закріпити камеру на чомусь , що буде забезпечувати її нерухомість під час зйомки. Це особливо важливо при зйомці салютів , оскільки ви будете використовувати довгі витримки, які запишуть не тільки рух вогнів салютів , а й будь-який рух самої камери .
Кращим рішенням для стабілізації камери є штатив. Як альтернатива можете розглянути інші варіанти боротьби з тремтінням камери без використання штатива.
2 . Пульт дистанційного спуску.
Ще один спосіб поліпшити стабільність вашої камери під час зйомки салютів - покупка спускового троса. Практично до кожної камери можна знайти такі пристрої з різним функціоналом. Інший спосіб зробити знімок не торкаючись до камері - використання автоспуску. Це , звичайно, буде працювати , але ви повинні в такому випадку передбачити постріли салюту і бути готові до частих сюжетним промахів.
3 . Кадрування знімків
Одна з найскладніших частин фотозйомки салютів - вірно кадрувати знімок. Проблема , з якою ви при цьому зіткнетеся - необхідність зробити це до того , як салют погас. Рішенням буде випередження . Ось кілька моментів , які допоможуть правильному кадруванню .
Огляньте заздалегідь місце зйомки
Планування має велике значення при зйомці салютів і ранній прихід на місце зйомки , щоб зайняти хорошу , відкриту позицію дуже важливий. Подумайте про те , що буде на передньому і задньому плані на ваших знімках і упевніться , що ви не отримаєте стирчать в кадрі голови на передньому плані ( також подумайте про ставлення до вас оточуючих) .
Візьміть до відома звідки будуть запускати салюти і на яких частинах неба вони будуть найкраще виглядати - ви також можете спробувати розпитати про деякі з цих моментів організаторів салюту. Також, визначитесь з тим, який об'єктив з яким фокусною відстанню ви будете використовувати і встановіть його не чекаючи початку піротехнічного шоу.
Слідкуйте за горизонтом
Один з моментів , який завжди слід враховувати , вибудовуючи знімок з салютом або феєрверком - не завалили кадр. Це особливо важливо , якщо ви знімаєте на ширококутний об'єктив і в кадр потрапляють фонові елементи (наприклад вид на місто). Якщо ви ставите камеру на штатив - переконайтеся , що площина обертання камери горизонтальна на самому початку настройки.
Вертикально або горизонтально ?
Є два основних типи кадрування у фотозйомці - вертикальна ( портретна ) і горизонтальна ( пейзажна ) . Обидві можуть використовуватися у зйомці салютів , але особисто я віддаю перевагу вертикальну - особливо враховуючи вертикальну спрямованість пострілів більшості салютів. Горизонтальна підійде в тому випадку , якщо ви знімаєте ширококутним об'єктивом і прагнете зняти багато одночасних вогнів у одному знімку , але я не часто так знімаю.
Пам'ятайте про кордони кадру
Я помітив за собою , що під час зйомки салютів я більше дивлюся на піротехнічне шоу ніж у видошукач . У результаті виявляється важливим добре уявляти межі вашого кадру і оцінювати ділянку неба , який потрапить у ваш кадр . Цей навик також стане в нагоді вам передбачити вірний момент для зйомки коли ви ще бачите слід тільки що випущених у небо ракет.
4 . Фокусна відстань ?
Одне з найскладніших завдань при зйомці салютів - прослідувати камерою в потрібну точку неба в потрібний час. Це особливо складно якщо ви знімаєте на довгофокусний об'єктив і намагаєтеся зробити більш щільне кадрування . Я знімаю частіше на коротких фокусних, але під час піротехнічного шоу роблю кілька знімків на довгих ( я зазвичай використовую зум - об'єктив для полегшення вирішення цього завдання ) щоб випробувати удачу з ними.
Звичайно, великопланові фотографії піротехніки, іноді виходять ефектними . Вони дозволяють вам заповнити весь кадр яскравими фарбами феєрверку. При цьому знайте, що можна зробити щось подібне, обрізавши пізніше ваші ширококутні знімки.
5 . Діафрагма
Популярний питання серед фотографів, що знімають салюти - яку діафрагму використовувати. Багато людей думають , що для зйомки феєрверків потрібен світлий об'єктив , але на практиці все не так , оскільки світло, що випромінюється вогнями салютів, досить яскравий . Я вважаю , що середні і закриті діафрагми працюють досить добре і зазвичай використовую діапазон від f / 8 до f/16 .
6 . Витримка
Мабуть, навіть більш важливим питанням ніж правильна діафрагма є витримка. Вогні салютів рухаються і в результаті для кращої передачі цього руху вам потрібно досить довга експозиція .
Техніка, яку я освоїв коли почав фотографувати салюти , полягає в зйомці з витримкою від руки ( bulb ) . Цей режим дозволяє тримати затвор відкритим скільки завгодно довго поки натиснута кнопка спуску ( бажано використовувати спусковий тросик з фіксацією кнопки). Використовуючи цю техніку ви відкриваєте затвор коли залп ось-ось вибухне і тримайте відкритим доки спалах не закінчиться (звичайно кілька секунд. )
Ви можете проекспериментувати з іншими витягами щоб побачити , як вони впливають на результат , але я вважаю , що тривалі витримки працюють краще всього.
Не залишайте затвор відкритим занадто на довго. Є спокуса думати , що в темряві ви можете тримати його відкритим скільки завгодно. Проблема в тому , що салюти досить яскраві і буде неважко переекспонувати кадр , особливо якщо ви будете знімати кілька послідовних спалахів за один кадр . Звичайно ви можете експериментувати зі зйомкою декількох спалахів за один кадр , але більшість фотографів зрештою доходять висновку , що один залп в кадрі виглядає краще.
7 . ISO
Зйомка салютів з низькими значенням ISO краща для чистоти знімків. Ставте ISO 100 і все буде відмінно.
8 . Вимкніть спалах
Зйомка зі спалахом не матиме ніякого впливу на ваші знімки за винятком того , що це змусить автоматику камери вибирати набагато меншу витримку. Памятайте , що ефективність спалаху обмежена невеликою відстанню перед вами і у випадку з салютами та феєрверками , навіть якщо ви знаходитесь зовсім близько від них , спалах нічого не зможе підсвітити за винятком диму, підсвічування якого в кадрі відволікатиме від основного об'єкта зйомки. Вимкніть спалах .
9 . Знімайте в ручному режимі
Я отримую найкращі результати коли знімаю з ручною установкою експозиції і ручним фокусуванням . Автофокусування в темряві може бути утруднене для більшості камер і ви отримаєте промахи автофокусу на багатьох знімках . Одного разу сфокусувавшись ви виявите , що немає потреби робити це знову протягом всього шоу - особливо якщо ви використовуєте невеликий отвір діафрагми , що збільшує глибину різкості. При використанні зуму на більшості об'єктивів вам буде потрібно підстроювання фокусу.
10 . Експериментуйте і відстежуйте результати
Під час фотозйомки феєрверків періодично перевіряйте результат. Я зазвичай роблю кілька знімків на початку і уточнюю настройки , перш ніж почати основну зйомку піротехніки. Не треба відразу ж переглядати кожен кадр , переконуючись чи все в порядку ( ви так пропустіть все шоу) , але відстежуйте періодично просто щоб переконатися , що ви не зіпсували всю зйомку.
Так само експериментуйте, роблячи знімки, що включають більш широку перспективу , силуети людей навколо вас , переглядаючи результати на дисплеї. Знімаючи шоу в небі ви можете зробити прекрасні знімки , але іноді і в інших ракурсах можна зробити менш шаблонні і не менш вражаючі знімки.
Купити феєрверки (салюти та іншу піротехніку) у Львові, Хмельницьку, Луцьку, Івано-Франківську, Тернополі, можна на нашому сайті.